אודות הקורס שקבוצה זו לומדת

קורס ACI מס' 3: מדיטציה על-פי המסורת הטיבטית

שלב שני בלימודי ה-Lam Rim, הדרך המדורגת להארה

קורס זה מבוסס ברובו על חיבורו הידוע של Master Kamalashila מן המאה השמינית לספירה, ועל ה- Lam Rim Chen Mo. הוא מפרט אספקטים שונים של מדיטציה מתוך כוונה להכין את התלמיד לתרגול רציני בריטריט אינדיבידואלי ובחיי יום-יום. נתאר צורות שונות של מדיטציה במסורת הטיבטית, אופן המדיטציה, בעיות נפוצות במדיטציה ופתרונן, והשלבים השונים שבדרך לפתח יכולת מדיטטיבית טובה, כפי שאלו תוארו על ידי Trijang Rinpoche, מורהו של הדלאי לאמה הנוכחי ושל Khen Rinpoche. כמו כן נתרגל נושאי מדיטציה במסורת ההכנה לטנטרה של ה-Lam Rim על פי Je Tsongkapa בחיבורו "מקור כל חסדי", עם ביאורו של פבונגקה רינפוצ'ה בספרו "הכנה לטנטרה".בנוסף כלולה מדיטציה ייחודית של Guru Yoga לצבירת חסד רב בליבנו, על פי התפילה הידועה "אלפי מלאכים", ואשר מרכיביה השונים נחשבים חיוניים להצלחה למי שבוחר בדרך המדיטציה להתפתחות רוחנית.

מבוסס על שיעוריו של גשה מייקל רואץ'
בתרגומה והגשתה במקור של לאמה דבורה-הלה

עִיר

גבעת אולגה, חדרה

ימי לימוד

שלישי: 19:00-21:00

מועד תחילת הלימוד

26/03/2024

מורים

חיים עמרם

מספר טלפון:

0544316215

אודות המורה

מתרגל בודהיזם מ 2008 בהנחייתה של מורתו לאמה-דבורה הלה. לומד עם הלאמה את המסלול המתקדם במרכז הרוחני בערבה תושב צורן שבשרון, ומלמד בגבעת אולגה חיים פעיל במספר פרויקטים לקהילה במסגרת עמותת שיטה וחוכמה בעל תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב, ותואר שני בלימודי מזרח אסיה.

המורה מספר:

לימוד ותרגול הבודהיזם הטיבטי מפי מורתי לאמה דבורה-הלה שינה את חיי, והעניק להם משמעות גדולה ועמוקה. מרגיש שאני בר מזל לטבול בחוכמת האמת – אהבה, חמלה ולקיחת אחריות מלאה על עולמנו הבאים מדרך אותנטית ארוכת ימים. הלימוד והתרגול מאפשרים לי להשתפר ולהביא יותר ויותר ברכה ומשמעות לאחרים בכל זירות החיים כמו זוגיות, משפחה, עבודה, קהילה. כך שכל מקום הופך להיות זירה להתפתחות, צמיחה ממשברים, תרגול של פתיחת הלב ואהבת אמת והרבה מעבר. ואין דרך יותר טובה להודות למורתי היקרה מאשר ללמד אותו לאחרים.