אודות הקורס שקבוצה זו לומדת

סדנת מדיטציה: להרוג את הכעס

פיתוח אורך רוח, על פי המדריך ללוחם הרוח מאת מאסטר שנטידווה

בסדנה זו נלמד מפי נסיך הבודהיסטוות, מאסטר שנטידווה, כיצד להביא לשלמות את המעלה הרוחנית הנעלה של אורך רוח – היכולת שלא להתכעס במצבים קשים, לנוכח עוינות, וכאשר מתעוררים קשיים בדרך הרוחנית. פיתוח יכולת זו הוא גם בעל השפעה מבורכת הסביבה, ומביא בהדרגה לרגיעה בכל מעשי איבה בסביבת המתרגל. הקורס מבוסס על הספר Bodhisattvacharyaavatara, "המדריך ללוחם הרוח", של החכם הבודהיסטי הידוע מאסטר שנטידווה (שפירוש שמו מלאך השלום), הנחשב לאחד מענקי הרוח שבכל הזמנים, וספרו הוא מן הידועים ביותר בתרבות המהיינה הבודהיסטית, עם ביאורו של Master Prajnakaramati. הספר מונה שיטות אשר יושמו בהצלחה על ידי דורות רבים של מתרגלים.

מבוסס על שיעוריו של גשה מייקל רואץ'
בתרגומה והגשתה במקור של לאמה דבורה-הלה

עִיר

רעננה

ימי לימוד

ראשון: 09:00-11:00

מועד תחילת הלימוד

17/06/2018

מורים

דנית דורון

מספר טלפון:

0537263796

אודות המורה

בת 49 , מורה לאנגלית ויועצת חינוכית - תואר מ.א בייעוץ חינוכי אני נשואה לגיורא ואמא להילה ורועי, אנו גרים ברעננה ב 25 השנים האחרונות אני עובדת כמורה אנגלית, מחנכת ויועצת חינוכית בבתי ספר תיכון. אני לומדת, מתרגלת ומלמדת בודהיזם טיבטי ב-9 השנים האחרונות.

המורה מספר:

הלימוד שינה את חיי. ראשית, הוא תן לי מענה לשאלות רבות שהטרידו אותי במהלך השנים ולא מצאתי כיוון שהיה מספיק מעמיק וקונסיסטנטי במענה שהציע.
הלימוד בנוי בצורה מבריקה , כאשר הוא מחד מציע בצורה ישירה ובלתי מתפשרת את תפיסת העולם הבודהיסטית, ומאידך, הוא מדורג בעומק אליו נחשף התלמיד ובתרגול שהוא מציע לתלמיד לקחת על עצמו.
הלימוד הוא מחד מציע את הפילוסופיה העמוקה ביותר, הנוגעת בשאלות הקיומיות המורכבות ביותר, ויחד עם זאת הוא מוגש באופן שמאפשר ליישם אותו ישירות לחיינו.
כמו כן, הלימוד מכוון ללוגיקה, להתנסות וחוויה אישית כבסיס לגילוי התשובות, ואלו חדרו ללבי במהירה.
ומעבר לכל, הלימוד מוגש ונערך על ידי מורה מופלאה, שעשתה את הדרך בעצמה ומגישה לנו אותו בשפה העברית, שברמה האישית, חודרת ישירות ללבי.
כל אלה משכו אותי אל הלימוד כבר מהרגע הראשון.
מאז שהתחלתי ללמוד חיי משתנים, לא במובן שהכל מושלם בהם כעת, אלא שאיני אבודה יותר אל מול מה שהם מציעים בפני. ותחושת ביטחון זו אינה מגיעה מאינטליגנציה או עבודה קשה, אלא מתרגול תפיסת העולם שתמיד עובדת, גם היא היא קשה ליישום וההישגים בה אינם מידיים.
איני רואה את חיי ללא הלימוד, ללא התרגול.
ההוראה היא החלק המשמעותי ביותר בתרגול שלי. אני רואה בתלמידים כמי שאפשרים לי לשהות במחיצת הלימוד, להצטרך לעבד אותו ולהבין אותו יותר כך שאוכל להעביר אותו הלאה, ולחשיבות אלה אין שיעור.
כך שאני מקווה שתמיד אתבקש ללמד, וכמה שיותר. זה מחזק את דרכי ונותן משמעות יתרה לתרגול , ומכך לעשייתי בחיי.